Yirmilik Diş Tedavisi Konya: Yirmilik Diş ve Gömülü Diş Tedavisi

Konya yirmilik diş çekimi

Yirmilik Diş Tedavisi Konya: Yirmilik Diş ve Gömülü Diş Tedavisi

Yirmilik diş tedavisi nasıl yapılır? sorusunun cevabı basittir. Diş hekimliğinde üçüncü molar diş olarak geçmekte halk arasında diğer adı ise üçüncü azı dişlerdir. Bu konuda; konya diş hekimi denildiğinde ilk akla gelen klinik olan kliniğimiz, siz değerli hastalarına yardımcı olmaktan mutluluk duymaktadır.

Diş çekiminin genel nedeni olan çürükler, yirmilik dişlerin çekiminde de rol oynamaktalar. yirmilik diş çıkarken oluşturmuş olduğu yuvada yemek kalıntılarının birikmesi ile beraber çürük oluşur. Yemek kalıntılarından dolayı birikmiş olan bakterilerse yirmilik dişin dışında yanında bulunan dişleri de büyük bir tehdit altına almaktadır. Dişin çürümesinden dolayı ağrı ve enfeksiyonun meydana gelmesi de dişin çekimine karar kılmaktadır. yirmilik dişin çekiminde ayrıca gömülü diş çekimi de neden olabilmektedir. Bu dişlerin bir kısmı çıkar ve bazıları diş etinin altında kalarak enfeksiyona neden olur. Çürük oluşmasının dışındaysa diş eti hastalıklarına da neden olabilmektedir. Yemek kalıntılarıyla beraber bakteriler ödem, ağız kokusu, ağrı ve ağzı açamama gibi durumları engeller.  Konya da polikliniğimizde yirmilik dişlerin çekimi ağız diş çene cerrahı ile yapılmaktadır.

yirmilik diş tedavisi

Lenf bezlerinden dolayı yanaklara da yayılma gösteren enfeksiyon, yirmilik diş ve çevresinde çok sık tekrar edebilir. Her daim herkeste bulunmayan yirmilik dişin yanında ve çevresinde bulunan dişlere baskı uygulamasından dolayı ağrıya neden olabilmektedir. Basınçtan dolayı meydana gelmiş olan ağrılarda zaman ile aşınmalar olabilmekte. Bu tarz durumlardaysa yirmilik dişin çekilmesi gerekebilir. Protez diş yapımındaysa ilk yirmilik dişlerin konumuna ve durumuna bakılır. Aksi durumda yirmilik diş çekildikten sonra değişecek olan çene yapısı protez dişlerle uyumlu olmayabilir. yirmilik dişlerin çıkmasının dışında bazı kişilerde gömülü kalabiliyor. Bu gömülü dişler de kist oluşumuna sebep olabilmekte. Aynı zamandaysa çene genişler, kistik kemik yıkımı ve çevresinde yer alan dişlere zarar verdiğinden dolayı gömülü olan yirmilik dişin hemen çekilmesine karar verilmektedir. Yirmilik dişin çekiminden sonraysa mutlaka bölgede bulunan kistin temizlenmesi gerekir. Aksi durumdaysa yayılma gösterir ve tümöre dönüşebilen kistler çene kemiğinin de kırılmasına neden olabilmektedir.
Kısa bir şekilde belirtecek olursak yirmilik dişler enfeksiyona genel olurlar. Bunun dışında Konya çene cerrahi işlemlerinde başarılı olan hekimler tarafından yapılması gerekir. Yirmilik diş bulunmuş olduğu konumdan ve şekil itibariyle de temizlenmesi zor olan yemek artıklarının ve bakterilerin kolay bir şekilde birikmesine neden olabilmektedir. Bu bakterilerse yirmilik dişin bulunduğu yeri kolay ve daha çok enfeksiyon kapmasına sebep olur. Yirmilik dişlerin çekiminde en uygun zamansa 14 ila 22 yaş aralığında olmaktadır. Bu yaşlarda uygulanan işlemler daha kolay olur ve daha kısa bir sürede iyileşme gösterir. Fakat 40 yaştan sonra çekilecek olan yirmilik dişler gerek hasta olsun gerekse hekim olsun zorlar ve iyileşme sürecide uzun olur.

Yirmilik Diş Nasıl Çekilir?

Yirmilik diş çekimi diğer diş çekimlerinden çok farklı olmaktadır. Yirmilik dişin duruşu, konumu ve büyüklüğü yirmilik dişin çekimini zorlaştırabilen etkenlerden birisidir. Yirmilik dişin gömülü olması durumunda cerrahi işlem gerekmektedir. Bu cerrahi işlemdeyse o kısımda kanama, ağrı ve şişlik gibi durumlar olabilmektedir. Eğer yirmilik dişte enfeksiyon ve iltihaplanma yoksa ilk olarak iltihabın kuruması sağlanır ve ona göre tedavi uygulanmaktadır. Aksi bir durumda iltihap kurumayıp çekilirse ardından da birçok sorunu beraberinde getirecektir.