Diş Gıcırdatma Diş Sıkma: Bruksizm Hastalığı

bruksizm nedir

Diş Gıcırdatma Diş Sıkma: Bruksizm Hastalığı

Diş gıcırdatma diş sıkma hastalığı, literatürde karşınıza bruksizm ve clenching olarak çıkabilir. Bu hastalıktan kurtulmak için, Konya ilinde konya diş hekimi arayan hastalarımız kliniğimiz ile iletişime geçebilirler. Günümüzde çok fazla rastlanılan diş gıcırdatma rahatsızlığı kendisini iki şekilde gösterebilmektedir. Bunlardan ilki alt çeneyi, üst çeneye bastırma sureti ile alt çenenin ileri ve geri, sağa ve sola hareket ettirilmesinden ortaya çıkmasına diş gıcırdatması denilmektedir. İkincisi ise alt çenenin üst çeneye doğru kuvvetli bir şekilde bastırılmasıyla ortaya çıkan duruma çene sıkması denmektedir. İkisinin birleşimine de bruksizm hastalığı denmektedir. Diş gıcırdatmanın en önemli nedenlerinden birisi stres ikincisi ise sinirdir.

Diş gıcırdatma diş sıkma

Bruksizm hastalığı bazı zamanlarda uyanıkken daldığınız da olmakla beraber ekseriyet itibari ile uyku sırasında olup kişiler bu hastalığın farkına varmamaktadır. Genel olarak doktor kontrolüne gidildiğinde diş minesinin zarar görmesinden ve dişlerdeki aşınmalardan, ağız yapısında bulunan bozukluk, ağız içi ve dil yaralarından, hastanın şikayeti üzerine çene eklem yerlerin ağrıması, bitmeyen baş ağrısı, sırt ağrısı, boyun ağrısı çekmesi gibi şikayetler üzerine ortaya çıkan hastalıktır. İlk evrede farkına varıldığı zaman tedavisi çok kolaydır. Fakat hastalık ilerlediği zaman alışkanlık haline geldiğinden tedavisi de bir hayli zordur. Çok tehlikeli olan hastalık eğer tedavi edilmez ise birçok problemi de beraberinde getirir. Diş gıcırdatmanın en büyük dezavantajı sinsi olarak ilerlemesi. Kişiler genellikle bruksizm hastası olduğunu anlamazlar.

Bruksizm hastalığındaki en büyük belirti ise kalitesiz uyku ve sabah kalkıldığında şiddetli çene ve baş ağrısı olmaktadır. Aşınmış dişler, yukarı çekilen diş etleri, çene eklem yerlerinde ağrı ve sızı, kilitlenme gibi belirtiler yer alır. Dişleri sıkıştırmayla dişleri gıcırdatma olayı arasında büyük bir fark vardır. Gıcırdatma yanınızdaki kişiyi uyandırabilecek şekilde sesli olabiliyor. Diş sıkması ise diş gıcırdatmaya göre daha sessiz olmaktadır. Gıcırdatma da dişler aşırı sürtünmeyle beraber zamanla bozukluk ortaya çıkar ve diş kayıpları oluşur. Alt ve üst dişlerdeki ergonomi her geçen günde daha fazla bozulur ve yüz görüntüsüne de zarar verir. İleri durumlardaysa dişlerin tamamen kaybedilmesi de mümkün oluyor. Daha çok ilerlediği durumlardaysa alt çenenin çıkması ve bu durumda cerrahi müdahale edilmeye kadar gidebiliyor.

Diş Gıcırdatma Belirtileri

• Diş gıcırdatma belirtileri arasında yukarıda da belirttiğimiz gibi kalitesiz uyku ve sabahları yataktan çıkarken yorgun uyanmaktır. Uyku her zaman hayatımızı etkilemiş olan önemli faktörlerden birisidir. Kalitesiz bir uyku tüm günümüzü ziyan edebilir. Diş gıcırdatma da sosyal aktivitelerden uzak kalmanızı, sürekli gerginlik içerisinde olmanıza, konuşmanızın bile azalmasında etkilidir.

• Hassas, aşınmış ve kırık dişler diş gıcırdatma hastalığında en önemli belirtilerden birisidir. Çekilen diş etleri varsa eğer bruksizm hastalığının sizde olması mümkün.
• Sürekli ağız yaraları çıkar.
• Çene ve yüz kaslarında kasılmaların sonucunda çene ağrısı.
• Migren ve sürekli baş ağrısı.
• Diş gıcırdatmadan dolayı boyun, sırt ve omuz ağrıları bruksizm hastalığında kaçınılmaz olaylardan birisidir.
• Sürekli boğaz ağrısı da en büyük belirtilerden birisidir.
• Dayanılmaz olan ve sürekli olarak kulak ağrıları.